ZASADY PRZYJĘĆ W TRAKCIE PANDEMII

IMG_20200508_100701 po paincie

 

Nasi Drodzy Pacjenci,

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Wasze oraz personelu, dostosowaliśmy organizację pracy do wymogów stawianych placówkom medycznym, wynikających  z panującej na świecie pandemii COVID-19. Bardzo prosimy o dostosowane się do wprowadzanych zmian organizacyjnych i jednocześnie przepraszamy za niedogodności, ale Państwa bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem.

PROCEDURA PRZYJĘCIA PACJENTA W CZASIE EPIDEMII

I. WYWIAD EPIDEMIOLOGICZNY I KWALIFIKACJA PACJENTA PODCZAS REJESTRACJI TELEFONICZNEJ

  1. Rejestracja wizyt odbywa się telefonicznie lub mailowo.
  2. Podczas rejestrowania pacjenta na wizytę, oprócz standardowych pytań przy rejestracji wizyt przeprowadzamy wstępny  wywiad epidemiologiczny dotyczący:
    • zakażenia i przechorowania COVID;
    • ewentualnego kontaktu z osobą zakażoną;
    • przeprowadzonych testów wykrywając wirusa SARS-CoV-2 i jego wyników;
    • samopoczucia pacjenta w chwili rozmowy, przede wszystkim obecności objawów takich jak gorączka, kaszel, duszność, zaburzenia węchu i smaku;
    • występowania silnych bólów głowy, których przedtem nie było;
    • pojawienia się na ciele zmian skórnych, które przedtem nie występowały lub zmian o innym charakterze niż zwykle;
    • występowania takich dolegliwości w ciągu ostatnich dwóch tygodni.
      Wszystkie wizyty będą potwierdzane telefonicznie  przez nas.
  1. Informujemy o zasadach przyjęć i zachowania w placówce. Podczas rozmowy wstępnej objaśniamy pacjentowi konieczność:
    • punktualnego przybycia na wizytę – nie za wcześnie i nie za późno;
    • wizyty bez obecności osób towarzyszących. Pacjentom niepełnosprawnym i dzieciom poniżej 18 r.ż. może towarzyszyć tylko jeden rodzic lub opiekun prawny. Osobę towarzyszącą obowiązują te same zasady, jak pacjenta;
    • przyjścia w maseczce jednorazowej osłaniającej nos i usta;
    • ograniczenia ilości biżuterii, zwłaszcza na dłoniach;
    • ograniczenia ilości toreb do jednej małej torebki, nie wnoszenia bagażu;
    • nie wnoszenia jedzenia i picia;
    • nieużywania telefonu komórkowego i nie trzymania go w dłoni – na jego powierzchni bardzo łatwo gromadzą się chorobotwórcze drobnoustroje. Regularnie dezynfekuj swój telefon komórkowy;
    • informujemy o konieczności podpisania wywiadu epidemiologicznego i zgody na wizytę w okresie epidemii.

II. PRZED TWOJĄ WIZYTĄ

  • Zmierz temperaturę przed wyjściem do gabinetu. Jeżeli jest nieprawidłowa, powiadom nas o tym i odwołaj wizytę.
  • Jeżeli przed wizytą poczujesz się źle, zaczniesz mieć jakiekolwiek objawy, powiadom nas o tym i odwołaj wizytę.
  • Na wizytę dotyczącą zmian na twarzy przyjdź bez makijażu – skracasz czas kontaktu z personelem i wizytę.
  • Godziny przyjęć ustalane są w taki sposób, aby na poczekalni znajdował się tylko jeden pacjent bez osób towarzyszących, z tego względu też prosimy o punktualne przychodzenie na wizytę. Jeśli kilku pacjentów przychodzi w tym samym czasie, a zachowanie bezpiecznej odległości nie jest możliwe, proszę czekać na wizytę na zewnątrz budynku.
  • Przed wejściem do Gabinetu zdezynfekuj dłonie preparatem wystawionym na wejściu przez czas 20-30 sekund, a następnie ponowne umyj ręce w łazience przez 30 sekund zgodnie z podana instrukcją.
  • Na wejściu znajduje się również mata dezynfekująca, proszę stanąć na niej butami przez 20-30 sekund.
  • Okrycie wierzchnie, torebkę proszę pozostawić na poczekalni, w przeznaczonym do tego miejscu.
  • Pacjenci do zabiegu otrzymują od nas odzież jednorazowego użytku: fartuch, czepek, maseczkę.
  • Po nałożeniu ubrania jednorazowego, konieczne jest ponowne umycie rąk przez 30 sekund zgodnie z instrukcją.
  • Prosimy o wypełnienie i podpisanie ankiety dotyczącej wywiadu epidemiologicznego oraz wypełnienie i podpisanie zgody na wizytę i/lub zabieg.
  • Jeżeli istnieje konieczność przyjścia z osobą towarzyszącą, osobę tę obowiązują takie same zasady jak pacjenta – w tym dezynfekcja wypełnienie ankiety, mierzenie temperatury w domu.

III. BEZPIECZNA WIZYTA/ZABIEG

W trakcie wizyty/zabiegu:

  • Podczas rozmowy utrzymujemy odpowiedni dystans, poruszamy się zgodnie z umieszczonymi piktogramami lub zgodnie z poleceniem personelu.
  • Czas bezpośredniego kontaktu: badania/zabiegu, skracamy do niezbędnego minimum.
  • Lekarz wyposażony jest w ubranie ochronne: jednorazowy fartuch ochronny, maseczkę, czepek i przyłbicę.
  • Do zabiegu pacjent ubrany jest w otrzymaną od nas odzież jednorazową.
  • W razie konieczności zdjęcia maseczki przez pacjenta z racji wykonywanego zabiegu lub konieczności zbadania konieczne jest wypłukanie jamy ustnej 1% roztworem nadtlenku wodoru.
  • Podczas zabiegów konwersację ograniczamy do niezbędnego minimum.

IV. PO TWOJEJ WIZYCIE

Między pacjentami zachowany jest odstęp czasu niezbędny do:

  • wietrzenia gabinetu i innych pomieszczeń oraz dezynfekcji, której podlegają gabinety, poczekalnia oraz łazienka;
  • dokonania dezynfekcji powierzchni, klamek, foteli, sprzętu – metodą przecierania na mokro;
  • dezynfekcji i przebrania się personelu.

V. ZASADY I INFORMACJE OGÓLNE RAZ JESZCZE

  • Informujemy, iż będą przyjmowani tylko pacjenci w dobrym stanie zdrowia, bez jakichkolwiek objawów chorobowych, w tym bez objawów sugerujących zakażenie COVID-19 (tj. duszność, kaszel, podwyższona temperatura ciała, katar, ból głowy, zaburzenia węchu, smaku).
  • Prosimy o punktualne stawianie się na wyznaczoną godzinę wizyty. Prosimy nie przychodzić przed ustalonym czasem. Prosimy się nie spóźniać.
  • Minimalizujemy ryzyko kontaktu z innymi pacjentami poprzez zapisywanie na konkretne godziny i wydłużenie odstępu czasu pomiędzy wizytami.
  • Redukujemy personel obecny przy zabiegu do absolutnie niezbędnego minimum.
  • Personel pracuje w jednorazowym sprzęcie ochronny osobistej.
  • Kontrolujemy stan zdrowia personelu.
  • Pacjent do zabiegu otrzymuje od nas ubranie jednorazowe: czepek, fartuch, maseczkę.
  • Prosimy o nie zdejmowanie maseczki bez poleceń personelu.
  • Stosujemy tylko jednorazowe prześcieradła, ręczniki i sprzęt jednorazowy gdzie tylko jest to możliwe.
  • Placówka jest wyposażona w lampę UV, oczyszczacz powietrza, matę dezynfekującą obuwie, bezdotykowy dyfuzor do dezynfekcji rąk, przesłony oddzielające pacjenta od personelu.
  • Czasopisma oraz ulotki, próbki kremów w tym okresie nie będą dostępne w poczekalni. Otrzymacie je odpowiednio przygotowane i zdezynfekowane od personelu.
  • Pacjent otrzymuje zalecenia postępowania po zabiegu w warunkach domowych.
  • Prosimy o dostosowanie się do innych poleceń personelu dla naszego wspólnego bezpieczeństwa.

 

Zawsze jesteśmy do Państwa dyspozycji. Mogą się Państwo z nami kontaktować telefonicznie, mailowo bądź z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Jednocześnie przypominamy, że oferujemy również udzielanie konsultacji on-line.

Widzimy się bezpiecznie!


REJESTRACJA

REJESTRACJA CZYNNA:
- poniedziałek 10:00 - 16:00
- wtorek 12:00 -18:00
- środa 12:00 - 18:00
- czwartek 12:00 - 18:00
- piątek 10:00 - 16:00

telefon: 61 639 50 75 lub
+48 784 674 835
e-mail: medicest@wp.pl