ZASADY PRZYJĘĆ W TRAKCIE PANDEMII
Nasi Drodzy Pacjenci,
W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Wasze oraz personelu, dostosowaliśmy organizację pracy do wymogów stawianych placówkom medycznym, wynikających z panującej na świecie pandemii COVID-19. Bardzo prosimy o dostosowane się do wprowadzanych zmian organizacyjnych i jednocześnie przepraszamy za niedogodności, ale Państwa bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem.
PROCEDURA PRZYJĘCIA PACJENTA W CZASIE EPIDEMII
I. WYWIAD EPIDEMIOLOGICZNY I KWALIFIKACJA PACJENTA PODCZAS REJESTRACJI TELEFONICZNEJ
- Rejestracja wizyt odbywa się telefonicznie lub mailowo.
- Podczas rejestrowania pacjenta na wizytę, oprócz standardowych pytań przy rejestracji wizyt przeprowadzamy wstępny wywiad epidemiologiczny dotyczący:
- zakażenia i przechorowania COVID;
- ewentualnego kontaktu z osobą zakażoną;
- przeprowadzonych testów wykrywając wirusa SARS-CoV-2 i jego wyników;
- samopoczucia pacjenta w chwili rozmowy, przede wszystkim obecności objawów takich jak gorączka, kaszel, duszność, zaburzenia węchu i smaku;
- występowania silnych bólów głowy, których przedtem nie było;
- pojawienia się na ciele zmian skórnych, które przedtem nie występowały lub zmian o innym charakterze niż zwykle;
- występowania takich dolegliwości w ciągu ostatnich dwóch tygodni.
Wszystkie wizyty będą potwierdzane telefonicznie przez nas.
- Informujemy o zasadach przyjęć i zachowania w placówce. Podczas rozmowy wstępnej objaśniamy pacjentowi konieczność:
- punktualnego przybycia na wizytę – nie za wcześnie i nie za późno;
- wizyty bez obecności osób towarzyszących. Pacjentom niepełnosprawnym i dzieciom poniżej 18 r.ż. może towarzyszyć tylko jeden rodzic lub opiekun prawny. Osobę towarzyszącą obowiązują te same zasady, jak pacjenta;
- przyjścia w maseczce jednorazowej osłaniającej nos i usta;
- ograniczenia ilości biżuterii, zwłaszcza na dłoniach;
- ograniczenia ilości toreb do jednej małej torebki, nie wnoszenia bagażu;
- nie wnoszenia jedzenia i picia;
- nieużywania telefonu komórkowego i nie trzymania go w dłoni – na jego powierzchni bardzo łatwo gromadzą się chorobotwórcze drobnoustroje. Regularnie dezynfekuj swój telefon komórkowy;
- informujemy o konieczności podpisania wywiadu epidemiologicznego i zgody na wizytę w okresie epidemii.
II. PRZED TWOJĄ WIZYTĄ
- Zmierz temperaturę przed wyjściem do gabinetu. Jeżeli jest nieprawidłowa, powiadom nas o tym i odwołaj wizytę.
- Jeżeli przed wizytą poczujesz się źle, zaczniesz mieć jakiekolwiek objawy, powiadom nas o tym i odwołaj wizytę.
- Na wizytę dotyczącą zmian na twarzy przyjdź bez makijażu – skracasz czas kontaktu z personelem i wizytę.
- Godziny przyjęć ustalane są w taki sposób, aby na poczekalni znajdował się tylko jeden pacjent bez osób towarzyszących, z tego względu też prosimy o punktualne przychodzenie na wizytę. Jeśli kilku pacjentów przychodzi w tym samym czasie, a zachowanie bezpiecznej odległości nie jest możliwe, proszę czekać na wizytę na zewnątrz budynku.
- Przed wejściem do Gabinetu zdezynfekuj dłonie preparatem wystawionym na wejściu przez czas 20-30 sekund, a następnie ponowne umyj ręce w łazience przez 30 sekund zgodnie z podana instrukcją.
- Na wejściu znajduje się również mata dezynfekująca, proszę stanąć na niej butami przez 20-30 sekund.
- Okrycie wierzchnie, torebkę proszę pozostawić na poczekalni, w przeznaczonym do tego miejscu.
- Pacjenci do zabiegu otrzymują od nas odzież jednorazowego użytku: fartuch, czepek, maseczkę.
- Po nałożeniu ubrania jednorazowego, konieczne jest ponowne umycie rąk przez 30 sekund zgodnie z instrukcją.
- Prosimy o wypełnienie i podpisanie ankiety dotyczącej wywiadu epidemiologicznego oraz wypełnienie i podpisanie zgody na wizytę i/lub zabieg.
- Jeżeli istnieje konieczność przyjścia z osobą towarzyszącą, osobę tę obowiązują takie same zasady jak pacjenta – w tym dezynfekcja wypełnienie ankiety, mierzenie temperatury w domu.
III. BEZPIECZNA WIZYTA/ZABIEG
W trakcie wizyty/zabiegu:
- Podczas rozmowy utrzymujemy odpowiedni dystans, poruszamy się zgodnie z umieszczonymi piktogramami lub zgodnie z poleceniem personelu.
- Czas bezpośredniego kontaktu: badania/zabiegu, skracamy do niezbędnego minimum.
- Lekarz wyposażony jest w ubranie ochronne: jednorazowy fartuch ochronny, maseczkę, czepek i przyłbicę.
- Do zabiegu pacjent ubrany jest w otrzymaną od nas odzież jednorazową.
- W razie konieczności zdjęcia maseczki przez pacjenta z racji wykonywanego zabiegu lub konieczności zbadania konieczne jest wypłukanie jamy ustnej 1% roztworem nadtlenku wodoru.
- Podczas zabiegów konwersację ograniczamy do niezbędnego minimum.
IV. PO TWOJEJ WIZYCIE
Między pacjentami zachowany jest odstęp czasu niezbędny do:
- wietrzenia gabinetu i innych pomieszczeń oraz dezynfekcji, której podlegają gabinety, poczekalnia oraz łazienka;
- dokonania dezynfekcji powierzchni, klamek, foteli, sprzętu – metodą przecierania na mokro;
- dezynfekcji i przebrania się personelu.
V. ZASADY I INFORMACJE OGÓLNE RAZ JESZCZE
- Informujemy, iż będą przyjmowani tylko pacjenci w dobrym stanie zdrowia, bez jakichkolwiek objawów chorobowych, w tym bez objawów sugerujących zakażenie COVID-19 (tj. duszność, kaszel, podwyższona temperatura ciała, katar, ból głowy, zaburzenia węchu, smaku).
- Prosimy o punktualne stawianie się na wyznaczoną godzinę wizyty. Prosimy nie przychodzić przed ustalonym czasem. Prosimy się nie spóźniać.
- Minimalizujemy ryzyko kontaktu z innymi pacjentami poprzez zapisywanie na konkretne godziny i wydłużenie odstępu czasu pomiędzy wizytami.
- Redukujemy personel obecny przy zabiegu do absolutnie niezbędnego minimum.
- Personel pracuje w jednorazowym sprzęcie ochronny osobistej.
- Kontrolujemy stan zdrowia personelu.
- Pacjent do zabiegu otrzymuje od nas ubranie jednorazowe: czepek, fartuch, maseczkę.
- Prosimy o nie zdejmowanie maseczki bez poleceń personelu.
- Stosujemy tylko jednorazowe prześcieradła, ręczniki i sprzęt jednorazowy gdzie tylko jest to możliwe.
- Placówka jest wyposażona w lampę UV, oczyszczacz powietrza, matę dezynfekującą obuwie, bezdotykowy dyfuzor do dezynfekcji rąk, przesłony oddzielające pacjenta od personelu.
- Czasopisma oraz ulotki, próbki kremów w tym okresie nie będą dostępne w poczekalni. Otrzymacie je odpowiednio przygotowane i zdezynfekowane od personelu.
- Pacjent otrzymuje zalecenia postępowania po zabiegu w warunkach domowych.
- Prosimy o dostosowanie się do innych poleceń personelu dla naszego wspólnego bezpieczeństwa.
Zawsze jesteśmy do Państwa dyspozycji. Mogą się Państwo z nami kontaktować telefonicznie, mailowo bądź z wykorzystaniem mediów społecznościowych.
Jednocześnie przypominamy, że oferujemy również udzielanie konsultacji on-line.
Widzimy się bezpiecznie!