STARE, NOWE ZASADY PRZYJĘĆ PACJENTÓW, PROCEDUR MEDYCZNYCH, HIGIENICZNYCH.
# BEZPIECZNYGABINET
# BEZPIECZNAWIZYTA
# BEZPIECZNYZABIEG
W okresie pytań o bezpieczeństwo przyjęć pacjentów i zabiegów, w tym medycyny estetycznej w dobie koronawirusa przypominamy, iż lekarze i inni pracownicy ochrony zdrowia na co dzień znają i stosują zasady aseptyki, antyseptyki.
Nasz Gabinet Medycyny Estetycznej jest gabinetem lekarskim, zabiegi wykonuje lekarz.
Zawsze dbaliśmy i dbamy o możliwie największe bezpieczeństwo pacjenta i nasze, wykonując szereg oczywistych dla nas czynności jak mycie i dezynfekcja rąk, powierzchni zabiegowej, sprzętu, pomieszczeń, stosowanie rękawiczek, jednorazowych prześcieradeł, jednorazowego sprzętu, lampy UV.
Dodatkowo od kwietnia 2020r. stosujemy ponadstandardowe zasady. Przed otwarciem Gabinetu zweryfikowaliśmy plan higieny obowiązujący dotychczas w naszych Gabinetach, schematy utrzymania czystości oraz wszystkie procedury higieniczne, stworzyliśmy nowe zasady przyjęć i rejestracji pacjentów.
Dla naszego wspólnego bezpieczeństwa prosimy Was o zapoznanie się z nimi:
1. WYWIAD EPIDEMIOLOGICZNY I KWALIFIKACJA PACJENTA PODCZAS REJESTRACJI TELEFONICZNEJ.
Oprócz standardowych pytań przy rejestracji wizyt pytamy o:
- Kontakty z osobami zakażonymi SARS…, chorymi, będącymi w kwarantannie, izolacji, ozdrowieńcami;
- Pytamy o objawy przeziębieniowe- gorączka, kaszel, duszność, katar, bóle mięśni;
- Pytamy o objawy ze strony układu pokarmowego- ból brzucha, biegunka, wymioty;
- Czy masz problemy z węchem, odczuwaniem smaku;
- Czy występują u Ciebie silne bóle głowy, których przedtem nie miałeś;
- Czy pojawiły się na ciele zmiany skórne, które przedtem nie występowały lub zmiany mają inny charakter niż zwykle;Szczególnie ważny jest okres ostatnich 14 dni.
- Informujemy o zasadach przyjęć i zachowania w placówce;
- Informujemy o konieczności podpisania wywiadu epidemiologicznego i zgody na wizytę w okresie epidemii.
2. ZALECENIA PRZED WIZYTĄ W GABINECIE.
- Zmierz temperaturę przed wyjściem do gabinetu. Jeżeli jest nieprawidłowa, powiadom nas o tym i odwołaj wizytę;
- Jeżeli przed wizytą poczujesz się źle, zaczniesz mieć jakiekolwiek objawy, powiadom nas o tym i odwołaj wizytę;
- Przyjdź punktualnie, a unikniesz kontaktu z innymi pacjentami, a personel ma czas na dezynfekcję i przebranie się w środki ochrony indywidualnej;
- Jeżeli masz ukończone 18 lat, nie potrzebujesz pomocy, przyjdź bez osoby towarzyszącej;
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami przyjdź w maseczce. Zalecane jest również noszenie rękawiczek;
- Nie wnoś do placówki zbędnych rzeczy (torby, walizki, butelki, jedzenie, dodatkowa odzież). Ewentualnie przyjdź z jedną, małą torebką. Personel powie co z nią zrobić;
- Nie używaj telefonu w placówce- na jego powierzchni bardzo łatwo gromadzą się chorobotwórcze drobnoustroje. Regularnie dezynfekuj swój telefon komórkowy;
- Na wizytę dotyczącą zmian na twarzy przyjdź bez makijażu- skracasz czas kontaktu z personelem i wizytę.
3. BEZPIECZNA WIZYTA
- Staramy się maksymalnie ograniczać ilość personelu do najbardziej niezbędnych osób;
- Minimalizujemy ryzyko kontaktu z innymi pacjentami poprzez zapisywanie na konkretne godziny i wydłużenie odstępu czasu pomiędzy wizytami;
- Personel pracuje w jednorazowym sprzęcie ochronny osobistej;
- Kontrolujemy stan zdrowia personelu;
- Stosujemy, gdzie to tylko możliwe, sprzęt jednorazowy;
- Dezynfekujemy Gabinet po każdej wizycie;
- Codziennie po skończeniu wizyt sprzątamy, dezynfekujemy całą placówkę, stosujemy lampy UV, oczyszczacze powietrza z jonizatorem;
- Pacjent oprócz standardowych dokumentów, wypełnia i podpisuje wywiad epidemiologiczny oraz zgodę na wizytę w okresie epidemiologicznym;
- Przy wejściu do placówki przeprowadzamy pomiar temperatury, termometrem bezdotykowym;
- Prosimy pacjenta o umycie i odkażenie rąk;
- Prosimy o nie zdejmowanie maseczki bez poleceń personelu;
- Pacjent przed zabiegiem otrzymuje i ubiera odzież ochronną jednorazową;
- Uzgadniamy z pacjentem zasady przyjęć i komunikacji zanim usiądzie na fotelu zabiegowym;
- Jeżeli tylko jest to możliwe podczas zabiegu stoimy za pacjentem;
- Nie prowadzimy rozmów w czasie prowadzenia zabiegu;
- Jeżeli to tylko możliwe zachowujemy bezpieczny dystans – dostosowaliśmy gabinety do nowej sytuacji;
- Pacjent otrzymuje zalecenia postępowania po powrocie domu;
- Prosimy o dostosowanie się do innych poleceń personelu dla naszego wspólnego bezpieczeństwa.
DO ZOBACZENIA!